Главная » Статьи » Сценарии

Тероризм – загроза суспільству.

Тема. Тероризм – загроза суспільству

Мета. Розкрити суть поняття «тероризм», сформувати уміння діяти у випадку терористичного акту; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Тема і мета уроку

Вчитель: Сьогоднішню тему уроку я не буду формулювати самостійно. Для формулювання теми звернемося до пісні.

(Звучить уривок з пісні про Беслан)

 

  

Вчитель: Як ви вважаєте, про яку подію ця пісня?

Вчитель: Який зміст вклав автор і композитор в цю пісню?

Вчитель: Дуже сумно знати, що є настільки бездушні люди, які інтереси свої і свого народу ставлять вище за життя дитини

Вчитель питає: Чи можна було б запобігти цього теракту в Беслані?

Вчитель. Для того, щоб вижити в терористичному акті, треба вміти самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також вміти зберегти своє життя. Треба знати про тероризм все, для того щоб йому протистояти. Так давайте з вами зробимо висновок. Тема сьогоднішнього уроку цивільного захисту - «Тероризм – загроза суспільству» .

 Вчитель: Для того, щоб сформулювати мету нашого уроку, я пропоную двом учням мені в цьому допомогти.

Вчитель виходить із помічниками з класу, одягає їм чорні маски, коротко пояснює, що вони повинні робити.

Терористи гамірливо вриваються до кабінету з криками: «Нікому не рухатись! Руки за голову! Ви захоплені!»

Вчитель питає: Щоб ви зробили в такій ситуації? Ваші дії? Ми стали заручниками терористів.

Для того, щоб вижити в цій ситуації, треба бути готовим в першу чергу психологічно.

Залишиться живий той, хто виконав такі дії:

1)    Виконував всі вимоги терористів.

2)    Не акцентував на собі увагу терористів.

3)    Все робив для того, щоб залишитися живим, бо життя - це найдорожче, що є у людини.

Тому мета нашого уроку - навчитися діяти у випадку терористичного акту, самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також протистояти і вижити при терактах.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. Що таке «тероризм»? Я пропоную перевірити свої сили в визначенні поняття «тероризму». Із деталей термінологічного конструктора вам треба скласти визначення поняття «тероризм». Готова відповідь викладається на аркуш паперу перед тим, як спікер кожної групи буде відповідати (На це завдання відводиться 5 хв.)

Тероризм (від лат. terror – жах) – суспільно небезпечна діяльність, яка полягає у свідомому, цілеспрямованому застосуванні насильства шляхом захоплення заручників, підпалів, убивств, залякування населення та органів влади з метою досягнення злочинних цілей.

Вчитель: Тероризм, на жаль, став невід’ємною частиною політичних і економічних процесів в світі, і представляє все більше значну загрозу громадській і національній безпеці. Із одиничних проявів він перетворився на масове явище. Тероризм може поставити під сумнів весь процес подальшого розвитку людства.

Вчитель: Звернемося трохи до історії тероризму. Перший в історії випадок свідомого та систематичного використання терористичної практики було зафіксовано на Близькому Сході у І ст. н.е., коли групи сікаріївфізично знищували представників єврейської знаті. Тоді ж з’явилася секта мусульман-ісмаїлітів під приводом Хасана-ібн-аль-Сабаха, який перетворив тероризм на головний засіб боротьби з політичною опозицією. Історики стверджують, що тероризм панує на Землі не менше 2 тис. років.

Розвиток тероризму – це наслідок активного розшарування населення.

Три основні ознаки тероризму:

·         застосування або загроза застосування насильства;

·         його політична (ідеологічна, релігійна, етнічна) мотивація;

·         реальними цілями (жертвами) є мирне населення. 

Сьогодні тероризмом охоплено понад 100 країн світу.

Розглянемо найбільші терористичні акти, які відбулися в сучасному світі.

·      Теракт на території США

11 вересня 2001 року світ був шокований терактами, скоєними підручними Бен Ладена в Нью Йорку. Цього дня пілоти-смертники спрямували пасажирські літаки на башти-близнюки Всесвітнього торгівельного центру, а також на Пентагон. В результаті загинуло близько 7 тис. людей, багато будинків було зруйновано, сильно постраждав престижний діловий район Нью- Йорку Манхеттен. 

·      Трагедія Норд-Ост в Москві, відбулась 23 по 26 жовтня 2002 року. 40 чеченських бойовиків захопили близько 800 глядачів мюзиклу «Норд-Ост» в будинку Театрального центру на Дубровці 

·      Терористичний акт в Беслані, який трапився 1 вересня 2004 року. Протягом 3 днів терористи утримували в будинку школи № 1 1100заруч- ників (дітей, їх батьків та працівників школи). Внаслідок теракту загинуло більше ніж 350 чоловік (1% населення міста). Половина загиблих – діти. Більше ніж 500 людей було поранено. Вбито 31 терориста. 

 ·      У 2011 році,24 січня, стався черговий теракт в Московському аеропорту «Домодєдово». Зі слів слідчої групи, спрацював вибуховий пристрій. У вибухівці знаходився різаний дріт. Вибуховий пристрій скоріше всього було закріплено на тілі людини. Міри безпеки в аеропорту «Домодєдово» були недостатніми. Загинуло 35 чоловік.

 

 

Ми вже розглядали дії, які слід виконувати ставши заручниками. А зараз пропоную кожній групі свою ситуацію для розв’язання.

Розв’язати такі ситуації:

1)    Якщо ви опинилися у захваленому транспорті?

2)    Якщо ви отримали повідомлення по телефону, які містять погрози терористичного характеру?

3)    Якщо Ви одержали письмову загрозу?

4)    Як діяти, якщо ви потратили в перестрілку?

Відео.

 

Особиста безпека людини є сьогодні головною.

Як показало опитування:

-     34% громадян дуже бояться, що жертвами терористів можуть стати вони самі або їх близькі;

-     47% громадян в якійсь мірі побоюються цього;

-     11% ніколи не замислювались над цим;

-     8% впевнені, що теракти не загрожують ні їм, ні їх близьким .

 

Незважаючи на багатий стаж, тероризм ще ніколи не представляв для населення цілих держав такої серйозної загрози. Тому в усіх державах світу громадяни влаштовують акції протесту проти тероризму. В теперішній час у всьому світу нараховується біля сотні терористичних організацій. Більше тисячі дітей із 40 держав світу об’єднуються проти тероризму. На їхніх лозунгах написано: «Нам не потрібен терор і війна, нам потрібні мир і щастя» 

Життя – це найдорожче, що є у кожної людини. Тому треба завжди думати над своїми вчинками. Скоро на вас чекають канікули, але впродовж цієї довгоочікуваної пори поряд з веселощами й розвагами не раз трапляються й ситуації, коли виникає загроза життю і здоров'ю. Я вам пропоную зробити калажі на тему «Бережіть своє життя і здоровє»

 ІУ. Підсумок уроку.

  • Як же берегти своє життя?
  • Як не стати жертвою теракту?

 

Категория: Сценарии | Добавил: Lenylsk (21.01.2015)
Просмотров: 1497 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar